Jobb med mening

spiran

Var ska vi ta kraften och glädjen ifrån om vi upplever att vi sällan får beröm?

Alla timmar av omvårdnad och tålmodighet hamnar sällan på någon löpsedel, så hur kan vi själva på ett konstruktivt sätt dokumentera?

Corporate Storytelling är en väg att gå vidare med personalstärkande åtgärder i den egna personalgruppen.

Corporate Storytelling är en metod för att skildra och kommersialisera kulturen och värderingarna i de miljöer där många av oss tillbringar våra dagar, på jobbet!

Corporate Storytelling innebär att vi tar tillvara, förmedlar och levandegör de goda självupplevda berättelserna ur vardagen. Vi dokumenterar berättelser som finns hos alla och som förmedlar de mjuka, känslomässiga upplevelser vi alla är beredda att ta till oss och som stärker en positiv värdegrund som vi minns och som blir vägledande för oss i att göra positiva val. Det kan vara berättelser av och om medarbetare , av och om kunder eller brukare. Det kan röra sig om berättelser om när vi gjorde "det lilla extra" eller när vi lärde oss något viktigt, berättelser om misstag som vi kan lära oss av och berättelser som bekräftar nyttan av att vi finns.

Missa inte chansen att möta Matts Heijbel !
Matts Heijbel är konsult, journalist och författare med socialantropologisk bakgrund. Han har arbetat med Corporate Storytelling sedan 1999 och skrivit flera böcker inom ämnet. Mer än 10 000 personer har hört honom föreläsa och ett hundratal företag, organisationer, kommuner och myndigheter har anlitat honom som konsult. På www.storytellers.se finns möjlighet att djupdyka i Matts Heijbels rika produktion.

Tag kontakt med oss för en presentation av detta koncept som kan genomföras hos dig och skräddarsys enligt önskemål.

PDF

Öppna information som PDF HÄR